tisdag 25 augusti 2009

En riktig FYND dag!


I dag började jag & mamma dagen med frukost i höst solen.
Vi satt i våra morgonrockar & åt saffrans pannkaka. Så gott!


Sen sprayade jag bordets (som jag fyndade på blocket tidigare)
skiva i silver. På bilden ser det väldigt matt ut men så ser det
inte riktigt ut här.. kanske även blir det lite bladsilver på vid senare
tillfälle. Kan inte bestämma mig för ens jag flyttat in tror jag :)



Efter lunch pratade ja med en kompis o muttrade lite surt
över att jag inte ens har råd att fynda på loppis denna månad.
Efter det skulle jag följa med mamma o hjälpa henne att bära
mat som vi skulle handla. Men innan det sa vi att vi kunde ju
svänga in på "unga liv" på måleribolaget o kolla om det fanns
nå ögongodis. Tyärr inte! Då sa mamma att det finns ju ett till
"unga liv" i stan. Vi kan ta det på vägen. Åkte dit. OCH vad står
innan för dörren om inte denna gamla symaskin!! Läste 40kr.
Va?? Kan det verkligen stämma!? Jo det stämde! helt sjukt. jag
hade alltså råd att fynda. Allt jag hade var 50kr på fickan. Kan
inte ha använt dem mkt bättre än på denna!!! Nu ska det målas.

Hipp hopp den kommer bli tipp topp!

2 kommentarer:

Tanjis sa...

Vilket fynd! :)
Jag lyckades fynda en sådan på Trader för säkert ett år sen. Tyckte det var så kul för det var ingen som hade bjudit på det och eftersom jag såg att bordet fanns i min kommun så tänkte jag att jag bjuder väl den hutlösa summan, hela 50 kr. Det roliga var att den familjen skulle flytta så de körde tom hem bordet till mig!
Nu står det som sagt i garaget och väntar på piffning. Jag tänkte måla stativet vitt också, ska du det?
Du hinner säkert före mig så det ska bli kul att se!!

Fint bokmärke förresten! :)

Bella sa...

Åh, tänk vad man blir glad av de små sakerna. Alltid kul med loppisfynd =) Brickbordet blev riktigt snyggt. Bra jobbat ;)