tisdag 13 januari 2009

Ja hej och hallå..

Nu är jag sååå spänd. Detta är värre en julafton! Jag väntar hem en stor leverans med tyger från stoff och stil. med rosa, vita o beiga toner. ÅH tänk att det kan ta såå sjuuuukt lång tid att få hem ett paket! Fick hem lite scrapp book saker idag. Både från panduro o stellas men det får vänta, kunde inte låta bli men nu känner jag ju mer för att sy.. Det är som ett beroende o tygerna är som drogen eller som juveler. Finns inget bättre än färg, mönster och form. Ni har nog inte sett det här än men jag är helt tokig i att blanda rutigt,randigt och PRICKIGT. Kan förmodligen aldrig få nog av prickigt. Jag har även beställt tyg etiketter med min logga på o det kommer att kännas lite mer nu att sy och få sätta på en etikett.

Beställde nu hem en massa möster så jag kan sy lite roliga barnkläder.. men sccccchh.. det ska bli en överraskning för de små.. eller lite halvstora är de ju faktiskt nu. Har hittat så jätte fina tyger i jersey, velour och sweetshirt tyger. Ska malla ihop lite sett nu tänkte jag. (Men jag kan ju inte köpa tyger till detta för ens jag fått mönstret, för jag vet ju inte tygåtgången.) Och sitta o vänta, vänta och vänta på mitt paket..

Oh just ja! I morgon kommer min kära kära mor vilken jag dragit in i träsket på att sy Tilda.. fast hon drog ju in mig först att sy när ja va mindre o henne lurade ju mormor in som va sömmerska åt storväxta innan sånt fanns i butiker.. Så.. Ja i morgon ska jag ivf sy ett par Baboshkor i lila eller beige/grå toner.

På stort återseende trogna tittare o vänner! (tänk va tyg kan göra en lycklig!)

Inga kommentarer: